  |
|
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat |
Autor |
Teade |
erick küps PSP-d plõgistav noormees

Liitunud: 29 Märts 2004 Postitusi: 934 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Reede Mai 13, 2005 13:05 Teema:
|
|
|
hjarg, see et UFO käib turn based strateegia alla on kindel ja muutumatu fakt:
http://www.gamespot.com/gamespot/features/all/greatestgames/p-15.html
Loe artikli pealkirja: A Triumph in Turn-based Strategy
X-COM: UFO Defense :wink:
Rise of Nations on üks VÄGA vähestest edukatest hübriididest. Kuid ega strateegia rünnatavat ala valides ära ei lõppe. Mänguri perspektiivist on selgelt ülekaalus reaalajas toimuv tegevus, sh ka edukas majandustegevus ja teadustöö, MIDA KAARDI PEAL TEHA EI SAA. Lisaks on jällegi tegu mu lemmikmänguga.
pansomon kirjutas:
Tsiteerin:: | nojah, mis teha ma ütlesin, et see termin on võhikute poolt kasutusele võetud. juhtub iga päev. mina liigitaksin mõlemad mängud lihtsalt kategooriasse strategy & tactics. minu point lihtsalt selles, et nn real-time strateegiat mängides ei peeta sõda vaid peetakse lahinguid. järelikult - tegu on taktikamängudega ja mitte strateegiamängudega. |
Sa ikka suudad ära unustada, et taktikal pole midagi tegemist majanduse arendamise ja ehitiste püstitamisega. Need küsimused kuuluvad eranditult strateegia valda, sest üheski lahingus ei püstitata keset lahingut tankitehast!
Kui oleks tegu puhta sõjaga a la Sudden Strike, oleks su väidetel mingisugustki alust.
Aga fakt on, et ebapiisav otsustusõigus selle üle kus ja kuidas konflikt aset leiab ei tapa konflikti läbiviimise strateegilist osa. Strateegiline osa pole küll nii rõhutatud ehk kui sulle meeldiks, aga see on eluliselt oluline osa Dune, C&C, Warcrafti ja Starcrafti mängudes.
Therefore it IS real-time strategy. Kui sa ei nõustu, too näide mängust, kus saab reaalajas nn. maailmakaardi peal otsuseid vastu võtta, samal ajal kui kell tiksub (UFO siin ei loe, sest see on established kui TURN-BASED). Niiet...
Cease & desist! And surrender. All prisoners will be treated fairly. :wink: _________________ --taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi-- |
|
Tagasi üles |
|
 |
kammerer mitjok

Liitunud: 2 Dets 2004 Postitusi: 1454 Asukoht: tallinn
|
Postitatud: Reede Mai 13, 2005 13:44 Teema:
|
|
|
Tsiteerin:: | Sa ikka suudad ära unustada, et taktikal pole midagi tegemist majanduse arendamise ja ehitiste püstitamisega. Need küsimused kuuluvad eranditult strateegia valda, sest üheski lahingus ei püstitata keset lahingut tankitehast!
|
oi starcraftis, red alerdis, age of empires-is või kus iganes on igasugu ehitiste püstitamist keset lahingut korduvalt ette tulnud  |
|
Tagasi üles |
|
 |
erick küps PSP-d plõgistav noormees

Liitunud: 29 Märts 2004 Postitusi: 934 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Reede Mai 13, 2005 13:52 Teema:
|
|
|
Täpselt. Päris lahingutes ei juhtu seda kunagi, seetõttu ei saagi eelpoolmainitud arvutimängudes aset leidvaid ekstsesse puhtalt taktikalisteks lahinguteks tembeldada. _________________ --taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi-- |
|
Tagasi üles |
|
 |
ruri hammustab rrrRRRRRrr

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 1645 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Reede Mai 13, 2005 15:48 Teema:
|
|
|
Exb kirjutas: | Tahaks jälle kord ühe näitega valgustada sellist piiratud silmaringi: |
väga kena, et sa meie piiratud silmaringi avardamise eest hoolitsed, aga mida sa oma postitusega öelda tahtsid? et c&c jmt mängud on tegelikult puhtad taktikamängud micro ja macro taktikaliste elementidega? või lihtsalt kirjutasid millestki niisama ajaviiteks ja meie harimiseks?
Tsiteerin:: | See on lihtsalt üks faktor mille mängijad kipuvad unustama ütlemaks, et üks või teine mäng ei sisalda piisavalt taktikalisi omadusi. |
seega järelikult APM, ehk kiirus, määrab ära selle, et tegemist on taktikalise mänguga? st, kuna mängija peab kiiresti otsuseid vastu võtma ja ennast kiiresti liigutama, siis järelikult on nii tema tehtud otsused kui ka kasutatud võtted ja plaan taktikalised?
võin sinust ka täiesti valesti aru saada, aga ausõna, ma ei suuda su kirjutist enda jaoks kuidagi mõistlikult arusaadavaks teha. |
|
Tagasi üles |
|
 |
acousmatique

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 2499 Asukoht: ---
|
Postitatud: Reede Mai 13, 2005 16:29 Teema:
|
|
|
pansomon kirjutas: | seletus sõnade 'taktika' ja 'strateegia' erinevuste kohta |
Aitäh, ma ei teadnud seda ennem. Olen nüüd targem : )
Aga mulle meeldivad siiski üldlevinud terminid rohkem kui detailsed seletused ja sellega kaasnev tähenärimine. Näide: Intelligent Dance Music on harva "intelligentsem" kui suvaline punkrock (see teema ei kuulu diskuteerimisele), aga ¾anrinimetusena on ta püsima jäänud. Ja kui keegi mingit lahterdamatud, üsna ebarütmilist elektroonilist soigumist kuuleb, siis ta saab selle kohta kohe IDM öelda ja maailmas on rahu. Ja kui ta pole sellega rahul ning tahab tüli norida termini nimel, saadetakse ta IDM listi arhiividesse sobrama.
Ning Exb high-brow jutt ja kelmikas sõnakasutus on mulle kahjuks veidi ebaselge, aga kui ma ei eksi, siis ta seletas (ja ma olen nüüd väga kokkuvõttev) miks see
tegevus, või täpsemini sellise tegevuse kontrollimine on ka omamoodi strateegia valda kuuluv.
- acousmatique, kes mängib ainult TBSe, aga ei tea mis need on (huh) _________________ ☞ [...LIL B MIXTAPE PLAYING VERY LOUDLY...] ☀ |
|
Tagasi üles |
|
 |
ruri hammustab rrrRRRRRrr

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 1645 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Reede Mai 13, 2005 16:52 Teema:
|
|
|
pansomon kirjutas: | minu point lihtsalt selles, et nn real-time strateegiat mängides ei peeta sõda vaid peetakse lahinguid. järelikult - tegu on taktikamängudega ja mitte strateegiamängudega. |
ja siin lähevad meie mõisted lahingu suhtes lahku, sest mina ütlen, et seal ei peeta lahinguid, vaid tegeletakse mingi maaala hõivamisega. ja seda maaala ei võeta mitte lahinguga vaid strateegilise plaaniga
hjarg kirjutas: |
Sina üritad vaid taktikalises plaanis võimalikult palju ressursse koguda / üksusi ehitada ja siis vastasele säru teha.
|
taktika alla ei kuulu ei ressursside kogumine ega ka millegi ehitamine, sest taktikat kasutad ju siis kui sul need kõik olemas on.
Tsiteerin:: | Üksikud RTS-d võimaldavad küll valida provintsi/maa-ala, mida sa ründad, kuid minu arust ei lähe isegi see suure strateegilise mõtlemise alla. |
ja sellepärast sa teedki strateegiat väiksemas mastaabis mitte mingis maailma või riigi tasandil. või sinu arust pole provintsi vallutamiseks strateegiat vaja ning see kuulub taktika valdkonda? (ma eeldan siin praegu seda, et sa ei sõida provintsist suure söjaväega üle) |
|
Tagasi üles |
|
 |
Exb phonescooled

Liitunud: 15 Veeb 2005 Postitusi: 135 Asukoht: Estonia
|
Postitatud: Reede Mai 13, 2005 21:09 Teema:
|
|
|
ruri'le selgituseks: Eespool üritasin selgitada strateegia & taktika olulisust mängus & jah, mängu kontroll määrab selle kas ka taktikal on sinu mängus oluline osa või mitte(Taktika on näitaks oskus oma vigasemad üksused tahaplaanile tuua ning seetõttu "tuli" vajub tervemate üksuste peale, sedasi tehakse ka vigase üksusega pikemat aega vastasele kahju), kui aga ollakse pahuksis juba sellega, et oma üksuseid taastoota kahjude eest.. ei jõuta lihtsalt üksikute rühmade/üksuste peale oma aega mängu ajal pöörata.
See vaidlus tundus mulle lihtsalt suht abstraktne.
RTS - Real Time Stradegy
TBS - Turn Based Stradegy
Mõlemad neist on 100% strateegia mängud.. Kui tahate Taktika mängude poole kui ¾anri poole pöörduda siis peaksite üldse RTS'i ning TBS'i unustama. See aga ei tähenda, et strateegia mängudes taktikat poleks.
Osalistel soovitaks selle artikli läbi lugeda, kuigi antud kirjutaja selgelt oma taktikamängu lembust väljendab annab see siiski suht hea pildi taktika- & strateegiamängude(kui ¾anrite) erinevusest.
Mina siiski säärast veendumust ei jaga, kuna ka hiirega on objektile niigi raske juba pihta saada, rääkimata veel siis arvutuslikust tõenäosusest mida arvuti tabamise protsentidest maha arvestab(Mis peaks niivõrd edukalt taktikamänge iseloomustama).
Siinkohal eelistan mina iseg antud artikli puhul pigem strateegiat, sest kuna arvutil on taktikalistes mängudes omad nipid(nagu tõenäosus tabamuses, kusjuures kas objekt oli täpselt sihikul või mitte ei pruugi rolli mängida) siis sedasi vaadatult on strateegia mängijate suhtes ausam. _________________ *smoking is worst way to commit suicide* |
|
Tagasi üles |
|
 |
|
|
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid Sa ei saa vastata siinsetele teemadele Sa ei saa muuta oma postitusi Sa ei saa kustutada oma postitusi Sa ei saa hääletada küsitlustes
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Tõlkinud:
|
| |