  |
|
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat |
Autor |
Teade |
erick küps PSP-d plõgistav noormees

Liitunud: 29 Märts 2004 Postitusi: 934 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Teis Nov 07, 2006 14:33 Teema:
|
|
|
Teadus.ee on tore koht.
Küsi julgelt rubriigis (kõige alumine rubriik) on imepärase kokkusattumuse tulemusel seekord minu saadetud küsimus.
Huvitaval kombel ei vasta austet' füüsik Tiit Kändleri vastus seekord tõenäoliselt tõele.
Kes oskab öelda, miks, saab mult kommi
Tsiteerin:: | LENNUK LIIKUVAL LINDIL
Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki rataste kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte? Tegu on internetis väga palju segadust põhjustanud küsimusega, mis jõudis eile ka minu töökaaslasteni, lüües meid kohe kahte erinevaid seisukohti omavasse gruppi.
Ahti Tamm
Vastab füüsik Tiit Kändler:
Oluline on lennuki liikumine õhu suhtes. Lennuk peab saavutama mingi kiiruse just nimelt õhu, mitte maa suhtes, et tekiks vajalik ülestõukejõud. See koosneb kahest osast. Üks on nn Bernoulli liikumise jõud – tiiva profiil on selline, et õhk liigub tiiva peal kiiremini kui all, ja nõnda tekib ülestõstejõud. Tiib on ehitatud ka kaldu, nõnda et Newtoni III seaduse kohane mõju ja vastumõju annab veel lisajõu üles. Kui nüüd lennuk on maas, kuid maa liigub seisva maa suhtes muudkui aga sama kiiresti tagasi, kui tema oma mootorite jõul seisval maal edasi liiguks, siis õhu suhtes on lennuk paigal. Ja tõuseb lendu sama hästi, kui seisev lennuk. | _________________ --taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi-- |
|
Tagasi üles |
|
 |
ruri hammustab rrrRRRRRrr

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 1645 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Teis Nov 07, 2006 15:40 Teema:
|
|
|
erick kirjutas: | Tsiteerin:: | LENNUK LIIKUVAL LINDIL
Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki rataste kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte? | |
oleneb mida mõeldakse õhkutõusmise all. ei ole füüsikaga nii sina peal, et suudaks arvutada kas lennuk tõuseks mingil kiirusel natukene õhku, aga seda, et ta päris lendama hakkaks ei taha küll uskuda. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Vabarnamees mario with money

Liitunud: 9 Jan 2003 Postitusi: 1802 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Teis Nov 07, 2006 15:41 Teema:
|
|
|
Tsiteerin:: | Ja tõuseb lendu sama hästi, kui seisev lennuk. |
Ja seisev lennuk tõuseb lendu kui hästi?  _________________ Vabarnamees: nagu lendav tigu * ~animeloend~ |
|
Tagasi üles |
|
 |
kaptengalaktlan räägib nagu muusika

Liitunud: 16 Jan 2004 Postitusi: 312 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Teis Nov 07, 2006 15:42 Teema:
|
|
|
See oleneb vist veidi sellest, mida sa mõtled "rataste kiiruse" all. Kas see on ratta välispinna joonkiirus või ratta keskpunkti kiirus lindi suhtes? _________________ />_<\ |
|
Tagasi üles |
|
 |
Ummi lovely berry

Liitunud: 8 Apr 2006 Postitusi: 3500 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Teis Nov 07, 2006 19:42 Teema:
|
|
|
On ju täiesti võimalik, et lint liigutab ka mingil määral õhku lennukile vastu. Või ei ole? _________________ baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu |
|
Tagasi üles |
|
 |
erick küps PSP-d plõgistav noormees

Liitunud: 29 Märts 2004 Postitusi: 934 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Kolm Nov 08, 2006 10:43 Teema:
|
|
|
No hüva, kuna keegi pole mingi olulise mõttekäiguga välja tulnud, ja mõned hakkavad juba probleemi seisukohalt suhteliselt ebaolulistesse detailidesse laskuma (vaatan kaptengalaktlani poole ), siis annan korrektse vastuse.
Kummastaval kombel inimesed eeldavad, et ratastel on mingi oluline roll mängida lennuki kiirendamisel. Ei ole. Rattad on vabaltveerevad, lennukit viib edasi siiski metsikul kiirusel mootoritest välja paisatav õhu ja põleva kütuse segu.
Ainus jõud, millega lennukile vastu liikuv lint lennukit paigal hoida saab, on rataste ja lindi vahel ning rataste ja rataste kuullaagrite vahel tekkiv hõõrdejõud.
Tavaliselt inimesed kipuvad eeldama, et kui kasvab lindi/rataste kiirus, suureneb ka hõõrdejõud samavõrra, hoides lennukit paigal.
Tegelikult pole see nii, sest hõõrdejõud on konstant. See tähendab, et hõõrdejõud jääb muutumatuks suuruseks hoolimata lindi/rataste kiirusest.
Lennukit viivad edasi võimsad reaktiivmootorid, mis pole ratastega kuidagi seotud. Reaktiivmootorid tõukavad keskmist hävituslennukit edasi metsiku võimsusega (umbes paarkümmend tuhat hobujõudu 20 tonni kohta), samas kui rataste hõõrdeteguri ületamiseks piisaks ka ühest-kahest hobusest (kes on võimelised seisva lennuki liikuma tõmbama).
Kuna lennukit tagant tõukav jõud ületab umbes 10 000 kordselt hõõrdejõu, mis lennukit paigal hoida proovib, siis on selge, et lennuk hakkab üha kasvava kiirusega mööda linti edasi liikuma ja tõuseb seega õhku kõigest hoolimata - lihtsalt rattad käivad normaalsest 2x kiiremini ringi, aga sel pole lennuki kiirusele maa peal liikudes mingit mõju (sest hõõrdejõud on konstant).  _________________ --taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi-- |
|
Tagasi üles |
|
 |
ruri hammustab rrrRRRRRrr

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 1645 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Kolm Nov 08, 2006 11:06 Teema:
|
|
|
Tsiteerin:: | Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki rataste kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte? |
Tsiteerin:: | Kuna lennukit tagant tõukav jõud ületab umbes 10 000 kordselt hõõrdejõu, mis lennukit paigal hoida proovib, siis on selge, et lennuk hakkab üha kasvava kiirusega mööda linti edasi liikuma |
kas see alumine lause ei välista ülemist lauset? st mismoodi saab lennuk mööda linti edasi liikuma hakata kui lindi kiirus on alati sama rataste kiirusega? |
|
Tagasi üles |
|
 |
erick küps PSP-d plõgistav noormees

Liitunud: 29 Märts 2004 Postitusi: 934 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Kolm Nov 08, 2006 13:23 Teema:
|
|
|
Tegelikult mitte. Lennuk liigub edasi, ükskõik mis ka rataste ja lindiga ei juhtuks. Need kaks võivadki üksteise võidu kiirendama jääda.
Muidugi ma tunnistan, et tegu on halva sõnastusega. Ilmselt oleks pidanud olema:
Tsiteerin:: | Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte? |
Selles valguses on kaptengalaktlani küsimus täiesti asjakohane. Vastus siis, et rataste keskpunkti kiirus lindi suhtes. _________________ --taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi-- |
|
Tagasi üles |
|
 |
Ummi lovely berry

Liitunud: 8 Apr 2006 Postitusi: 3500 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Kolm Nov 08, 2006 14:34 Teema:
|
|
|
Erick, sa tahad siis öelda, et lennuk nö libiseb edasi, sest rattad ei suuda lennuki kiirusega sammu pidada? _________________ baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu |
|
Tagasi üles |
|
 |
erick küps PSP-d plõgistav noormees

Liitunud: 29 Märts 2004 Postitusi: 934 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Kolm Nov 08, 2006 14:51 Teema:
|
|
|
Kasvõi. Tänapäeva lennukimootorite võimsuse juures (vähemalt hävituslennukite puhul) piisaks õhkutõusmiseks vajaliku kiiruse saavutamiseks (250+ km/h) ka metallsuuskadest. Ei imestaks, kui piisavalt tugeva põhja puhul poleks rattaid üldse vaja.
See muidugi võtaks kõvasti kütust ja lõhuks lennukit, aga teoreetiliselt oleks tehtav. _________________ --taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi-- |
|
Tagasi üles |
|
 |
ruri hammustab rrrRRRRRrr

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 1645 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Kolm Nov 08, 2006 18:26 Teema:
|
|
|
erick kirjutas: | Tsiteerin:: | Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte? |
Selles valguses on kaptengalaktlani küsimus täiesti asjakohane. Vastus siis, et rataste keskpunkti kiirus lindi suhtes. |
aga siiski, kui lennuki kiirus on ühes suunas 300km/h ja lindi oma vastassuunas 300km/h, siis ei teki õhu suhtes mingit liikumist, ehk siis lennuk on taustsüsteemi õhk (eeldame, et õhk seisab samasmoodi paigal nagu maagi) suhtes paigal. ja kuna lennukil on vajalik õhkutõusmiseks just õhu suhtes liikumist, siis vahet pole mis lennukil all on, rattad või sõidab kõhu peal, aga õhku ei suuda ta tõusta ju niikuinii.
või saan ma kuidagi valesti aru väljendist "alati sama suur kiirus"? sest kui lennuk juba lindi peal olles maa suhtes liikuma hakkab, siis ei ole lennuki ja lindi kiirused võrdsed ning sinu eeldus muutub valeks. |
|
Tagasi üles |
|
 |
erick küps PSP-d plõgistav noormees

Liitunud: 29 Märts 2004 Postitusi: 934 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Kolm Nov 08, 2006 20:38 Teema:
|
|
|
Ehk see joonis selgitab sulle asjade käiku.
Konveierilint veereb lennukil vastu sama kiirusega, millega lennuk edasi liigub.
Kuna rattad on nn. vabakäiguga, ehk vabaveeremisega, ja lennukimootorid uhavad seda lennukit rämeda jõuga edasi näiteks 300 km/h, ja lint liigub lennukile vastu samuti 300 km/h, siis rattad hakkavad lihtsalt keerlema sama kiiresti kui on lennuki ja lindi summeeritud liikumiskiirus (2x300 e. 600 km/h joonkiirusel, millest kaptengalaktlan ennist rääkis).
Koos lennuki kiirendusega kiireneb ka lindi käik, aga lennuki rattad liiguvad konstantselt 2x suurema kiirusega kui lennuk. _________________ --taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi-- |
|
Tagasi üles |
|
 |
Random

Liitunud: 16 Juun 2006 Postitusi: 1871 Asukoht: puu otsas
|
Postitatud: Kolm Nov 08, 2006 23:24 Teema:
|
|
|
ma arvan, et seal küsimuses oli seda mõeldud, kui mootorid seisavad ja lint veab rattaid ringi.
Tegelikult on ükskõik mis mida lükkab või ringi ajab, lennuki KANDEPINNAD peavad saavutama sellise kiiruse ÕHU suhtes, et lennuk maast lahti saaks. Väga edukalt saab paigalseisvat lennukit õhus hoida - tugeva vastutuulega, näiteks tuuletunnelis. _________________
 |
|
Tagasi üles |
|
 |
ruri hammustab rrrRRRRRrr

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 1645 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Nelj Nov 09, 2006 02:16 Teema:
|
|
|
Random Hero kirjutas: | ma arvan, et seal küsimuses oli seda mõeldud, kui mootorid seisavad ja lint veab rattaid ringi. |
kui mootorid seisavad, siis on lennuki kiirus 0 ja lindi kiirus ka 0. kui lint liikuma hakkab ja lennuk kuhugi kinnitatud pole, siis viib lint lennuki lihtsalt minema (ma eeldan, et rataste laagritel on ikkagi hõõrdumine olemas) kui lennukil mootorid tööle ei hakka. järelikult mootorid peavad ikkagi töötama.
Tsiteerin:: | Väga edukalt saab paigalseisvat lennukit õhus hoida - tugeva vastutuulega, näiteks tuuletunnelis. |
ainult siis kui lennuki mootorid töötavad, muidu puhuks tuul lihtsalt lennuki ära.
erick kirjutas: | Konveierilint veereb lennukil vastu sama kiirusega, millega lennuk edasi liigub.
Kuna rattad on nn. vabakäiguga, ehk vabaveeremisega, ja lennukimootorid uhavad seda lennukit rämeda jõuga edasi näiteks 300 km/h, ja lint liigub lennukile vastu samuti 300 km/h, siis rattad hakkavad lihtsalt keerlema sama kiiresti kui on lennuki ja lindi summeeritud liikumiskiirus (2x300 e. 600 km/h joonkiirusel, millest kaptengalaktlan ennist rääkis).
Koos lennuki kiirendusega kiireneb ka lindi käik, aga lennuki rattad liiguvad konstantselt 2x suurema kiirusega kui lennuk. |
kõigepealt jätaks rataste kiiruse üldse välja, sest ratta pinna kiirus saab minu arust võrdne lindi omaga olla ainult siis kui tal on samasugune kumerus kui lindil. kui see kumerus aina väiksemaks muutub, siis peaks ka pinna kiirus aina suuremaks minema ning seda ma enam arvutada ei oska (keegi parandagu kui ma midagi valesti ütlesin). seega räägin lihtsalt lennuki kiirusest.
seega: on taustsüsteem maa ja õhk. sinna asetame lindi ja lennuki ning hakkame nende liikumist vaatlema. kõigepealt hakkab lennuk mööda maa suhtes paigalseisvat linti liikuma näiteks 300km/h. kui nüüd lint hakkab kiirenevalt liikuma lennuki vastassuunas, saavutades kiiruse 300km/h, siis lennuk jääb maa (ja õhu) suhtes lõpuks paigale. kuna praegusest hetkest püsivad nii lennuki kui ka lindi kiirused võrdsed, siis punnitagu mootor palju tahes, lennuk ei liigu maa ja õhu suhtes mitte millimeetritki. ja kuna lennuki kiirus õhu suhtes on 0km/h, siis lennuk ei saa mitte kuidagi õhku tõusta. mootor ei loe siin midagi, sest kuna lennuk seisab maa suhtes paigal, siis me võime mootori seisma jätta ning panna lennuki külge toed mis hoiavad teda maa küljes kinni ning mingi jorsi lihtsalt suvaliselt lindi kiirust reguleerima ning mitte midagi liikumise suhtes ei muutu. lennuk liigub nii ilma mootorita (tugedega) kui ka mootoriga lindi suhtes ühesuguse kiirusega (x km/h) ning samamoodi ka maa ja õhu suhtes ühesuguse kiirusega (0km/h).
mina näen seda nii, et võrdsed jõud tasakaalustavad teineteist ning jätavad lennuki seisma ning kuna lennuk seisab, siis on tal võimatu õhku tõusta. |
|
Tagasi üles |
|
 |
erick küps PSP-d plõgistav noormees

Liitunud: 29 Märts 2004 Postitusi: 934 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Nelj Nov 09, 2006 08:27 Teema:
|
|
|
ruri, kuna sa ilmselgelt ei viitsinud mu esimest selgitavat posti läbi lugeda, siis pasten selle taas kord siia, sulle tutvumiseks. Sa teed tavalise vea, eeldades, et mõlemad liikumised nullivad teineteist ära.
Tsiteerin:: | Kummastaval kombel inimesed eeldavad, et ratastel on mingi oluline roll mängida lennuki kiirendamisel. Ei ole. Rattad on vabaltveerevad, lennukit viib edasi siiski metsikul kiirusel mootoritest välja paisatav õhu ja põleva kütuse segu, rattad on lihtsalt liikuvad vidinad lennuki ja maa vahel.
Ainus jõud, millega lennukile vastu liikuv lint lennukit paigal hoida saab, on rataste ja lindi vahel ning rataste ja rataste kuullaagrite vahel tekkiv hõõrdejõud.
Tavaliselt inimesed kipuvad eeldama, et kui kasvab lindi/rataste kiirus, suureneb ka hõõrdejõud samavõrra, hoides lennukit paigal.
Tegelikult pole see nii, sest hõõrdejõud on konstant. See tähendab, et hõõrdejõud jääb muutumatuks suuruseks hoolimata lindi/rataste kiirusest.
Lennukit viivad edasi võimsad reaktiivmootorid, mis pole ratastega kuidagi seotud. Reaktiivmootorid tõukavad keskmist hävituslennukit edasi metsiku võimsusega (umbes paarkümmend tuhat hobujõudu 20 tonni kohta), samas kui rataste hõõrdeteguri ületamiseks tavasituatsioonis piisaks ka ühest-kahest hobusest (kes on võimelised seisva lennuki liikuma tõmbama).
Kuna lennukit tagant tõukav reaktiivjõud ületab umbes 10 000 kordselt hõõrdejõu, mis lennukit paigal hoida proovib, siis on selge, et lennuk hakkab üha kasvava kiirusega mööda linti edasi liikuma, saab tulle tiibade alla ja tõuseb seega õhku kõigest hoolimata - lihtsalt rattad käivad normaalsest 2x kiiremini ringi, aga sel pole lennuki kiirusele maa peal liikudes mingit mõju (sest hõõrdejõud on konstant). |
Ühesõnaga, kuna lennuki mootor tõukab end edasi selle jõu mõjul, mida ta avaldab enese ees ja taga olevale ÕHULE (mis on staatiline! eeldusel et ei puhu vastutuul 300 km/h ), siis see lint võib seal põhimõtteliselt käia ükskõik millise kiirusega, ilma et see avaldaks lennuki liikumiskiirusele rohkemat kui imeväikest hõõrdejõust tingitud mõju. _________________ --taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi-- |
|
Tagasi üles |
|
 |
zork
Liitunud: 19 Veeb 2003 Postitusi: 578 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Nelj Nov 09, 2006 10:08 Teema:
|
|
|
erick kirjutas: | Ühesõnaga, kuna lennuki mootor tõukab end edasi selle jõu mõjul, mida ta avaldab enese ees ja taga olevale ÕHULE (mis on staatiline! eeldusel et ei puhu vastutuul 300 km/h ), siis see lint võib seal põhimõtteliselt käia ükskõik millise kiirusega, ilma et see avaldaks lennuki liikumiskiirusele rohkemat kui imeväikest hõõrdejõust tingitud mõju. |
Tead, kui võtame sinu algse küsimuse, siis füüsik Tiit Kändleri vastus vastab siiski tõele. Kui aga sa tood siia sisse lisatingimuse, et lindile pandud lennuki mootorid töötavad(mida sa nii mugavalt jätsid algses küsimuses endas mainimata), siis võib sul endal tõesti õigus olla. Et nagu ikka, vastuse saad sa sellele, mida sa küsid ja sa ei küsinud liikuvale lindile pandud töötava mootoritega lennuki kohta. |
|
Tagasi üles |
|
 |
ruri hammustab rrrRRRRRrr

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 1645 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Nelj Nov 09, 2006 11:21 Teema:
|
|
|
erick kirjutas: | Kummastaval kombel inimesed eeldavad, et ratastel on mingi oluline roll mängida lennuki kiirendamisel. Ei ole. Rattad on vabaltveerevad, lennukit viib edasi siiski metsikul kiirusel mootoritest välja paisatav õhu ja põleva kütuse segu, rattad on lihtsalt liikuvad vidinad lennuki ja maa vahel. |
kuhu edasi? kas sina liigud edasi kui sa jooksed 10km/h kiirusega mööda linti mis liigub sulle vastu 10km/h? kasvatame sinu ja lindi kiirust 30km/h, kas sa hakkad edasi liikuma? 300km/h? kui asendama jalgade töö reaktiivmootoriga kas siis muutub midagi? hakkad paigalseisu asemel mingil põhjusel õhku tõusma?
Tsiteerin:: | Ühesõnaga, kuna lennuki mootor tõukab end edasi selle jõu mõjul, mida ta avaldab enese ees ja taga olevale ÕHULE (mis on staatiline! eeldusel et ei puhu vastutuul 300 km/h ), siis see lint võib seal põhimõtteliselt käia ükskõik millise kiirusega, ilma et see avaldaks lennuki liikumiskiirusele rohkemat kui imeväikest hõõrdejõust tingitud mõju. |
kas sinu arust sõltub lennuki liikumine meetodist kuidas lennukimootorid töötavad? st kui ta liigub sisepõlemismootori abil, mis rattaid ringi ajab, siis ei suuda ta õhku tõusta, aga kui reaktiivmootori abil, mis õhule mõju avaldab, siis suudab?
teine asi on see, et lennuk ei saa ju mööda linti edasi liikuma hakata (st maa ja õhu suhtes), sest kui ta seda teeks, siis tema kiirus oleks suurem lindi kiirusest, aga see rikuks algtingimust. selles suhtes mängib hõõrdejõud ainult nö vahendaja rolli lennuki ja lindi vahel, et nende kiirused samasugused hoida, st hõõrdejõule lisandub veel lindi tagasiviiv jõud mida sina millegipärast täiesti ignoreerid. |
|
Tagasi üles |
|
 |
kaptengalaktlan räägib nagu muusika

Liitunud: 16 Jan 2004 Postitusi: 312 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Nelj Nov 09, 2006 12:20 Teema:
|
|
|
ruri kirjutas: |
kas sinu arust sõltub lennuki liikumine meetodist kuidas lennukimootorid töötavad? st kui ta liigub sisepõlemismootori abil, mis rattaid ringi ajab, siis ei suuda ta õhku tõusta, aga kui reaktiivmootori abil, mis õhule mõju avaldab, siis suudab?
|
Selles mõttes on vahe, et õhku edasi lükkav mootor on ratastest sõltumatu ja lindi liikumist ei mõjuta. Samas kui on eeldatud, et lindi liikumise kiirust hoitakse samana, siis ei mängi rolli ka see, et rataste kaudu jõu avaldamisel hakkaks lint samavõrra lennuki suhtes tagasi liikuma (mingi süsteem peaks siis selle liikumise kompenseerima, et esialgne väide kehtiks).
ruri kirjutas: |
teine asi on see, et lennuk ei saa ju mööda linti edasi liikuma hakata (st maa ja õhu suhtes), sest kui ta seda teeks, siis tema kiirus oleks suurem lindi kiirusest, aga see rikuks algtingimust.
|
Algne tingimus oli, et nad on võrdsed, st nad võivad koos kasvada. _________________ />_<\ |
|
Tagasi üles |
|
 |
ruri hammustab rrrRRRRRrr

Liitunud: 1 Veeb 2003 Postitusi: 1645 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Nelj Nov 09, 2006 16:28 Teema:
|
|
|
kaptengalaktlan kirjutas: | ruri kirjutas: |
kas sinu arust sõltub lennuki liikumine meetodist kuidas lennukimootorid töötavad? st kui ta liigub sisepõlemismootori abil, mis rattaid ringi ajab, siis ei suuda ta õhku tõusta, aga kui reaktiivmootori abil, mis õhule mõju avaldab, siis suudab?
|
Selles mõttes on vahe, et õhku edasi lükkav mootor on ratastest sõltumatu ja lindi liikumist ei mõjuta. Samas kui on eeldatud, et lindi liikumise kiirust hoitakse samana, siis ei mängi rolli ka see, et rataste kaudu jõu avaldamisel hakkaks lint samavõrra lennuki suhtes tagasi liikuma (mingi süsteem peaks siis selle liikumise kompenseerima, et esialgne väide kehtiks). |
oota, millest me nüüd räägime? praktilisest lahendusest või teoreetilisest ülesandest? mina räägin teoreetilisest ülesandest ja siin ei mängi rolli mingid "lennuk paneb lindi liikuma" või vastupidi liikumised. ülesandes on selgelt öeldud, et lennuki ja lindi vastassuunalised kiirused on alati võrdsed ning sellest tuleb ka lähtuda. kuidas see saavutatakse pole enam meie asi.
pealegi kui õhkutõusmine oleneb mootori tüübist (milles ma siiski kahtlen), siis on ülesanne valesti püstitatud, ehk siis oleks hea saada kõik eeldused ja taustsüsteemid ikka ülesandega koos mitte tagantjärgi tilkudes. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Ummi lovely berry

Liitunud: 8 Apr 2006 Postitusi: 3500 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Nelj Nov 09, 2006 18:18 Teema:
|
|
|
Siis kasvaks lennuki rataste kiirus, kuigi nende pöörlemise kiirus ei kasvaks ja kasvaks ka lindi kiirus ja seega ta ei saa üldse edasi libiseda. _________________ baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu |
|
Tagasi üles |
|
 |
|
|
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid Sa ei saa vastata siinsetele teemadele Sa ei saa muuta oma postitusi Sa ei saa kustutada oma postitusi Sa ei saa hääletada küsitlustes
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Tõlkinud:
|
| |