OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Ajarändurite mured on meie mured

 
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> anime
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Ummi
lovely berry


Liitunud: 8 Apr 2006
Postitusi: 3488
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Aug 02, 2016 06:29    Teema: Ajarändurite mured on meie mured Vasta viitega

Ajarändurite mured on meie mured

Passisin öösel ärkvel, mõtlesin - kuhu jääb uus baka? Natuke niru on, et uus baka oli nagu valmis juba aastate eest, aga siis komistas ja unustas kohale ilmuda. Ja nüüd on tal selline imelik olukord, et kui ta nüüd sisse astub poolsurnud foorumisse, siis on ühteaegu piinlik ja imelik, sest uus baka on juba vana kala ilmavalgust nägematagi.

Kui baka oleks, ütleme, 5 aasta eest oma nägu muutnud, kas me oleksime praegust olukorda vältinud? Vaevalt. Aga ta oleks kuidagi teistmoodi. Kas noored entusiastlikud ’XD’ inimesed oleksid jätkanud oma tasast sissevoolu meie soola ja vere kompotti? Võimalik. Aga see ei muudaks bakat, mitte päriselt. Baka on alati allamäge veerenud. Baka on jõgi, mis otsib kõrbes ookeani. Mine kuhu tahad, kõikjal on surm.

Ma ei taha, et baka hääbuks kuni ta kaob meie mõtteist koos mõne brauseriuuendusega, mis lemmikud minema pühib. Seepärast mõtlesin minna ajas tagasi ja jätkata head tava teha pikka juttu teemadel, mis meid kõiki puudutavad, nagu lennuki õhkutõusu dilemma või kuidas erik_schultsi argumente ümber lükata nii et tema ka aru saaks. Hakkaks pihta suurest kurbusest, mis oli

„Sword Art Online“

ehk „Ühendatud mõõgakunst“. Oli kord aeg, kui animel sai koolist natuke siiber, nii et nad mõtlesid hakata arvutimängudega tegelema. Umbes 20 aastat hiljem tuli välja „Ühendatud mõõgakunsti“ esimene osa. Kuna ma tean, millist pettumust iga selle anime osa mulle tekitas, siis järelikult mul pidid sellele mingid lootused olema – ilmselt on nad peidus kuskil selles esimeses osas, sest mina neid üles ei leidnud.

Võimalik, et mul tekkis alateadvuslik side selle ja Digimoni esimese osa vahel, mis tõmbas mind lapsena ühe hingetõmbega endasse, nagu Digimaailm tõmbas Digivalitud endasse. Siin on meil inimesed lõksus uues maailmas, ja nad peavad seiklema, et välja saada! Nojah, Kirito natuke seikles. Kuskil episoodide vahepeal.

Ma ei hakka seda sarja enam väga maha tegema, aga ta oli minu jaoks ikka paras hulk pettumust ja hiljem tülpimust kui nad ainsa huvitava tegelase peal oma vägistamishuumorit hakkasid tarvitama. Pärast „Ühendatud mõõgakunsti“ hakkas iga agaram animeentusiast märkama teatud tendentsi, teatud fenomeni, mis on selles neetud tööstuses kordunud mitu-mitu korda ja mis pani yoshy ühel kokkutuleku ettekandel ütlema, et

Haruhi tappis anime.


Haruhi oli hea ja väga populaarne anime. Haruhi tuli välja kümme aastat tagasi. Sellest ajast saati kuni praeguseni on ilmselt iga hooaeg tulnud välja mõni koolianime, kus mingid tüübid istuvad oma klubis ja panevad tühja. Kogu. Faking. Aeg. Peenised.

Tegelikult see pole üldse halb nähtus. Häid asju tulebki matkida ja tänu oma iteratiivsele loomule on anime meediumis välja tulnud ikka tohutu kogus väga head kraami. Haruhil oli teises episoodis iga nädalapäeva kohta oma soeng. Kyon märkab seda, spekuleerib ja lõpuks küsib. Nad hakkavad sõbrustama ja alustavad koos klubi. „Ühendatud mõõgakunsti“ peategelase Kirito suurim saladus on, et tal on võime mõlemas käes mõõka hoida. Tema naise Asuna tunnusmärk on olla puuris ja oodata päästmist.

Ma ei tea, kas see on rohkem Light Novelite või SAO süü, aga pärast Kiritod on taoliseid igavaid tegelasi üle kogu animosfääri pillatud ja nad ei saa kunagi otsa. Ta pole mingi uus leiutis, kuid animetegijate soov luua uus SAO on külvanud meid üle igavate, näotute tegelaste hordiga, kelle ainus ’halb omadus’ on see kuidas kõik naised neid taga ajavad. Aga,

aga, AGA!!

Kuna SAO oli paras käkk, aga rajanes headel ideedel, siis sündis ilmselt tänu sellele läbikukkumisele palju lugusid, mis üritasid mitte olla nagu SAO, vaid parem kui SAO. Nad nägid, kuidas mängumaailmas seiklemine ei pea sisaldama mingisugust mängu. Nad nägid, kuidas igavad ja ebaloomulikud jutuajamised võivad olla kiired ja humoorsed, või kuidas nad võivad olla emotsionaalsed ja filosoofilised. Nad nägid, et need head ideed, mida on nii palju üritatud teha ja millega pole kaugele jõutud, võivad hoole ja armastuse juuresolekul puhkeda õide ning pakkuda vaatajale midagi uut ja imelist.

See aasta on olnud aasta, mil mõõgakunst pidi kõrvale astuma. Kirito aeg on otsakorral, sest kevadel jäi veoauto alla Subaru. Ja see oli parim asi, mis võis selles imelikus läksin-teise-maailma-seiklema-aga-ma-olen-muidu-nagu-päris-maailmast-pärit ¾anris juhtuda.

PS. Ma loodan, et mu unesegane sõnakasutus on libedasti loetav, isegi kui mõni mõttetera pole otseühenduses eelmisega.
_________________
baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu


Viimati muutis seda Ummi (Teis Aug 02, 2016 22:15). Kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
cenorig



Liitunud: 14 Sept 2006
Postitusi: 1694

PostitusPostitatud: Teis Aug 02, 2016 17:25    Teema: Vasta viitega

Ehk on kogu su mõttekäik pikk sissejuhatus väitele, et Re: Zero on hea anime. Võib-olla ongi. Ma ei tea; ei ole vaadanud. Küll aga ei näe ma arvutimängulisuse baasil loodud fantaasiamaailmade populaarsuses midagi meeldivat. Pigem on see järjekordne ilming lokkavast fantaasiapuudusest.

Kunagi kirjutasin DanMachi kohta järgnevat (ma ei tsiteeri ennast edevusest, vaid kuivõrd mu mõtted ei ole vahepeal muutunud, puudub vajadus neid ümber sõnastada):

Tsiteerin::
Rollimängulikkus, eriti pseudo-keskaegses maailmas, on juba kanda kinnitamas tavapärase taustailmana. Muidugi kasutasid arvutimängulisust SAO ja enne seda .hack seeriad, kuid vähemalt elemendina, mis suhestus mingi teise, päris ilmaga (ka juhul kui tegelased enamjaolt seda unustama kippusid). DanMachi-sugustes sarjades aga puudub igasugune viide sellele, et tegu oleks rollimänguga. Eip, see on lihtsalt maailm, kus saad kollide tapmise eest punkte ja nende punktidega sõna otseses mõttes tõstad statse. Eriskillid ja raskusastmetega katakombid on selles maailmas vägagi reaalsed. Ma kurdan, sest idee virtuaalreaalsusse lukustumisest on ju vägagi huvitav, aga autorid kasutavad seda väljapääsuna originaalse taustailma ja selle sisemise loogika loomisest vabanemiseks.


DanMachi oli muidugi ka üldjoontes paras jama, aga arvutimängulisus on rikkunud ka etemaid animesid. Näiteks tänatalvine "Hai to Gensou no Grimgar". Anime kohta väga inimlikud ja huvitavad tegelased, sü¾eel polnud ka viga. Ma olin ausalt öeldes üllatunud, et tegu ei olegi videomängu reklaamiks mõledud adaptsiooniga, nagu ma arvasin animed vaadates. Sarja ülesehitavateks teemadeks on algajate seiklejate raskused missioonide leidmisel ja seejärel nende edukal lõpetamisel. Arvutimängulisus selles teemas on täiesti ebavajalik, kuivõrd tegelased on nii või naa unustanud kõik mälestused ja teadmise "päris ilmast" ning viimasest ei tehta peale avaosa juttugi. Ning selmet näidata tegelaste füüsilist arengut ja õppimist kaude ja loogiliselt, on loodud mingi eriti tobe special attack'ide süsteem. Lugu oleks saanud samaväärselt aset leida mõnes suvalises fantaasiamaailmas. Kuid kahjuks peab SAO-järgselt iga fantaasiamaailm olema automaatselt ka virtuaalne reaalsus. Oijah. Ma lihtsalt kardan, et seetõttu ei saa enam kunagi näha näiteks Twelve Kingdomsi või Record of Lodoss Wari sarnast ilmaehitust.


PS! Sinu nukrutsev sissejuhatus meenutas, et kui baka vajub kuulsusetult ajaloosohu, siis vähemalt üks märkimisväärne saavutus meil on, nimelt: erik_schults õppis end inimkirjas väljendama.
_________________
xyz
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ummi
lovely berry


Liitunud: 8 Apr 2006
Postitusi: 3488
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Aug 02, 2016 21:48    Teema: Vasta viitega

Praegu on keskaja fantaasia seiklustest välja pakkuda Arslan Senki teine hooaeg - või kui end piinata meeldib, siis kohutava animatsiooniga Berserki uus anime. Mu enda lemmikud on pigem Scrapped Princessi ja Legend of Legendary Heroes tüüpi fantaasiad. Neile sai mitte väga ammu lisada Hitsugi no Chaika, aga isegi see oli omamoodi Frankensteini koletis oma sõduriklasside ja moe-tegelastega, olgugi nad kõige naljakamad olevused maailmas.

Miks ma rõõmustan ReZero üle pole ainult ReZero oma kvaliteet, vaid Grimgari kõrval ilmunud talveanime KonoSuba, mis veidral moel valmistas minusuguse pikaaegse ¾anrijälgija ette väikestviisi evolutsiooniks, mida see sari kindlasti demonstreerib. KonoSuba parodiseerib kõike, mida SAO tulek animemaastikul (mu lemmiksõna!) põhjustas, ning rõhutas kui tobe kogu see jama ikkagi on olnud. Ja siis, kohe kevadel otsa, tuleb ReZero oma äärmiselt tegelaskeskse, õuduse ja õndsuse kontrastiga mängiva looga ja on ainult peategelast vaevava needuse tõttu sarnane arvutimängule (et kui ta sureb siis ta läheb tagasi salvestuspunkti kõigi oma mälestustega).

Veits küünilisemalt vaadates sarnaneb ReZero pigem mõnele dating sim-ile kui rollimängule, kuna Subaru kohtab tervet hulka värvilisi ja armsaid tüdrukuid, ja paljud selle sarja nõrgemad kohad on minu meelest selle haaremilõksu süü. Õnneks tugevamad kohad, mis räägivad põhiliselt Subaru hingepiinadest nagu mõni Shakespeare'i tragöödia, suudavad need augud kuidagimoodi kokku pätsida, nii et mul pole sarjaga väga mitut kana kitkudagi. Ja kuigi ma arvan, et Subaru on olemuselt suht tüütu kutt, on tema katsumusi päris põnev jälgida.

Mu algne mõte oli kirjutada sellest, kuidas SAO avas väravad (nagu üleval öeldud) fantaasiapuudusele ja autorite laiskusele maailmaloomes. Aga noh, mul pole selle kohta väga palju rohkem öelda. See on, mis see on. Kui ReZero hakkas ilmuma, seostus ta mu peas SAO-ga just nende DanMachide ja Grimgaride rodu tõttu, kuid kui mõni hetk mõelda, siis pole nende vahel pea ühtegi sarnasust; pigem võtaks juba võrdluseks Steins;Gate'i. Ometi ma arvan, et kui seda halva fantaasia jada poleks tekkinud, siis ei oleks ReZero praegust positsiooni saavutanud ja võib-olla poleks ta ka animena ilmunud. See on muidugi vaid spekulatsioon ja mitte ajaränduri teadmised alternatiivuniversiumist, kus uus baka tuli ilmavalgele ja tappis SAO anime eos ära.

Sleep deprivation is one hell of a drug.
_________________
baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Aug 15, 2016 14:11    Teema: Vasta viitega

Mina siin vaatan Shokugeki no Souma teist hooaega ja minu tuju on täitsa lill LaLaLaa Ei kipu väitma, et ei ole olemas originaalset animet enam.

Sinna ajarändurite/slice of life hulka võib lisada ka sellise suhteliselt värske anime nagu ReLIFE, ainult et... mulle ta täitsa meeldis!

Kaks head animet poole aasta jooksul on täitsa okei mu jaoks :) Rohkem nagunii vaadata ei jõua.
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ummi
lovely berry


Liitunud: 8 Apr 2006
Postitusi: 3488
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Aug 16, 2016 13:39    Teema: Vasta viitega

Mulle tekitas härma fantaasia-seiklus ¾anri moondumine halliks massiks ja head meelt see, kuidas sellest massist on vahelduseks midagi välja pääsenud. "Toidusõjad" on meeldiv vaheldus shounen battle anime seas ja "UusELU" on väga südamlik slice of life draama, aga ma tahan näha mõõgaga vehkivaid seiklushimulisi härrasid ja prouasid ja kuigi ma kiidan ReZerot taevani (või mõne kõrge majani pigem), ei ole see väga lõbus seiklus ega huvitav fantaasia.

Aga kui me juba siin ajarändureid üles loetleme, siis eelmisel sügisel ilmunud 'Linn, kust ma haihtusin' ja sellel suvel ilmuv 'Apelsin' kuuluvad ka nimekirja. Ajarändamise 'mehaanikate' vahel valides meeldivad mulle kõige rohkem kergemad variandid, mis käituvad stsenaariumi käimalükkajatena, mitte keskse teemana: ReLIFE'i noorenemistablett (kuigi nad tehniliselt ajas ei rända) ning Orange'i kiri minevikku (mis pole nii brutaalne lahendus kui lihtsalt inimese tagasi transportimine).
_________________
baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> anime Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: