OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Robotics;Notes

 
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> anime
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
shadowman



Liitunud: 6 Veeb 2007
Postitusi: 829

PostitusPostitatud: Nelj Apr 18, 2013 16:37    Teema: Robotics;Notes Vasta viitega



®anr: ulme, müsteerium
Stuudio: Production I.G
Episoode: 22
Hooaeg: sügis 2012
aniDB

Jaapanis asub selline stuudio nagu 5bp. Tegemist pole mitte animatsioonistuudioga, vaid visual novelite tegemisele spetsialiseerunud asutusega, kuid räägin ma neist sellepärast, et minu poolt hetkel luubi alla võetav anime - Robotics;Notes - põhineb just selle stuudio visuaalromaanil. Täpsemalt on tegu seni viimase episoodiga nende populaarses Science Adventure (a.k.a Semikooloni) sarjas, kuhu varasemalt kuuluvad veel sellised teosed nagu Chaos;Head ja Steins;Gate, mis sarnaselt käesolevaga on endale samuti juba animeversioonid saanud. Olgu öeldud, et varasemate sarjadega kursisolemist Robotics;Notes'i vaatamine ei eelda - kui välja jätta sama maailm ja paar korduvat kõrvaltegelast, siis nende kolme anime vahel sisuline ühisosa puudub.

Ühist on neil sarjadel tegelikult üldse väga vähe. Olgugi, et algmaterjal pärineb samast kohast, on kõik kolm animet toodetud erinevates stuudiotes ja erinevate re¾issööride käe all, ning võibolla just seetõttu ei ole nad ka võrdselt head. Kui sarja esimene lugu, Chaos;Head, oli ka vähenõudliku vaataja jaoks küllaltki keskpärane ning enamike objektiivsete kriteeriumite järgi hinnates ikka päris halb, siis Steins;Gate oli juba hoopis teisest puust. Too sari meeldis minule isiklikult väga (ja seekord paistab suurem osa internetist minuga nõus olevat), nii et Robotics;Notes'i ootasin ma juba üsna palava innuga. Minu entusiasmi suurendas veel asjaolu, et hoolimata järjekordsest stuudiovahetusest sai seekord vähemalt stsenarist - mainekas Juuki Hanada - eelmise sarja meeskonnast kaasa võetud.

Niisiis, Robotics;Notes. Võib vist öelda, et tegemist on mecha-animega. Suured robotid seal ju on. Samas ei ole tehnoloogia selles maailmas veel piisavalt kaugele arenenud, et seda täisväärtuslikuks mecha-sarjaks pidada, pigem kujutab sari aega meie lähitulevikus, mil hiiglaslikud eksoskeletid ja inimesekujulised robotid alles hakkavad maailmas kanda kinnitama. Mechadel on animes oluline roll, kuid lugu presenteeritakse veidi teises võtmes kui tüüpilises suur-robot-päästab-maailma sarjas.

Anime keskne tegevus keerleb ühe väikese keskkooli robotiklubi ümber, mille energilisest tütarlapsest president omab lennukat ideed ehitada oma kätega valmis ühe korraliku Mustamäe paneelmaja kõrgune robot. Sarja teine peategelane, kelle saatus tüdrukut sel raskel teel abistama on määranud, on isepäine poisiklutt, keda ei paista huvitavat muu kui arvutimängude mängimine. Arvutite asemel on seal maailmas moodi läinud küll ühed veidi suuremõõdulised telefonide ja tahvelarvutite hübriidid, millesarnaseid tänagi poest leida võib, kuid see pole väga oluline. Ulmelisemaks teeb olukorra võrk, kuhu need masinad ühendatud on - ilmselt meie interneti järeltulija, kõikehõlmav võrgustik, mis ei pane muuhulgas pahaks, kui sinna mõni tehisintellekt endale pesa leiab. Nii juhtubki, et ühel päeval avastab meie mängusõltlasest sõber oma telefonist tehisintellekti, kes talle väikeste ülesannete täitmise eest põnevaid infokillukesi jagama hakkab. Semikooloni sarja animele tüüpiliselt algab lugu kergelt ja slice-of-life'ilikult, kuid peagi kasvab sellest välja üks üsna korralik müsteerium.

Või peaaegu korralik, antud juhul pigem selline käib-kah thriller. Kuna Steins;Gate'i puhul keerati vint ikka mitmekordselt üle ja põnevust pakuti mitme sarja jagu, ootasin ma Robotics;Notes'ist midagi samasugust, kuid kahjuks peab tõdema, et lõpuks jäi vibu ikkagi poolde vinna ning oodatud puändid loodetust palju lahjemaks. Ei saa öelda, et lool poleks potentsiaali olnud, pigem oli ettekandmise viis selline, mis mulle ei sobinud.

Nimelt süvendas see sari minus veendumust, et mulle üldjuhul ikkagi ei meeldi visual novelite põhjal loodud animed, kuna enamasti kipuvad nad kõik kannatama ühtede ja samade probleemide all. Esiteks on neis peategelasi peaaegu alati rohkem kui vaja ning osad neist jäävad tahes-tahtmata vaatajale avamata. Teiseks on jutustamise stiil tihti väga hüplik - mõned sü¾eeliinid unustatakse vahel päris mitmeks episoodiks ära või ei tuldagi nende juurde kunagi tagasi, nii et paratamatult tekib küsimus, miks neid üldse vaja oli. Kolmandaks üritatakse pahatihti mahutada ühe sarja sisse nii palju erinevaid lugusid, et neist ühelegi ei suudeta piisava põhjalikkusega keskenduda. Kõige selle põhjuseks on fakt, et kui visual novelis on tavaliselt mitu paralleelset sü¾eeliini, mille vahel kasutaja ise oma valiku teeb, siis animes peab need kuidagi üheks looks kokku siduma, sealjuures ajaliste piirangute tõttu valikuliselt osasid liine välja jättes. See tekitabki olukorra, kus osad lood ja tegelaskujud, mis mõnes mängu liinis tähtsust omaksid, on animesse justkui niisama sisse toodud, ilma et nad põhiloole mingit olulist väärtust juurde annaksid.

Muidugi on olemas erandeid, nagu näiteks ef, kus mängu erinevad liinid on piisavalt eraldiseisvad, et neid ka animes omaette lugudena kujutada, või Higurashi ja Steins;Gate, kus probleemi lahendab ajarände sissetoomine (mis võimaldab kõik stsenaariumid läbi mängida), kuid kahjuks Robotics;Notes nende erandite hulka ei kuulu ja pakub meile täie raha eest ning ilma häbi tundmata kõiki neid vigu, mis ma eelnevalt üles loetlesin.

Ma võiksin siin rääkida sarja plussidest (näiteks sellest, kui huvitavalt on seal meie tulevikku kujutatud) või muudest miinustest (näiteks sellest, kui jabur on tegelikult idee, et keskkooliõpilased kolmekümnemeetriseid roboteid ehitavad), kuid fakt on, et lõpptulemusena ei ole neil kuigi suurt tähtsust. Kõige rohkem loeb ikkagi ainult teostus ja olgu see lugu, mida anime meile ümber jutustada tahab, kui hea või halb tahes - keskpärast esitust see tahaplaanile jätta ei suuda.

Robotics;Notes ei ole päris nii halb, et seda iga hinna eest nagu katku vältima peaks - parem ikka kui Chaos;Head ning suvalise keskmise animehooaja sarjade hulgas on ta ka pigem tera kui sõkal - kuid kui sellest järgmist Steins;Gate-i ootad, pead paratamatult pettuma. Nagu mina pettusin.

6/10

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Akarin



Liitunud: 11 Veeb 2013
Postitusi: 13
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Nelj Apr 18, 2013 18:03    Teema: Vasta viitega

Tere. Shadowmani ülevaade nõrgub pettumusest, nii et ma üritan teile veidi teist värvi pilti maalida. Enne mainin lihtsalt ära, et ma olen temaga enamjaolt nõus, aga minu meelest on see anime üks neist, millest tasub pikemalt rääkida.

Tahaks nüüd eksperimenteerida oma nö versiooniga ülevaatest. See väljendaks minu enda huvi sarja vastu. Animesarju, mida ma iga nädal vaatan, on täpselt nii palju, mitu neist mulle huvi pakub. Huvi võivad pakkuda individuaalselt nii tegelased, olustik kui ka sü¾ee, niisiis pakun välja, et annan oma huvile sarja vastu arvulise väärtuse (mitte "hinne"!). Vastavalt T, O ja S - *(/10). See oleks selline üldine teeviit, räägin mis mind haaras ja edasi vaatama pani.

Algus - T-9, O-8, S-5.
Kõigepealt tutvustatakse meile kahte peategelast Kai(to) ja Aki(ho), leigelt visatakse pilk peale mõnele teiselegi. Kai mängib päevad läbi oma robotimängu ning ei huvitu näiliselt millestki, mis maailmas toimub. Aki on vastukaaluks hüperaktiivne ja tahab ehitada hiigelrobotit oma lemmikanimest. Mulle meeldis see ilmne sünergia, mida nad pakkusid, aga see pole veel kõik.

Mingi müstilise õnnetuse tõttu aastaid tagasi on neil mõlemil oma veider haigus. Kai, muidu passiivne kõrvaltvaataja, suudab vahel kogeda aega kümneid kordi aeglasemalt, ehk siis tema reaktsioonikiirus on üliinimlik. Ta ei kontrolli seda ja tunneb selle vältel, et on suremas, nii et ma ei nimetaks seda päris ülivõimeks. Aki, muidu agar ja aktiivne tüdruk, kogeb aega hooti kiiremini kui teised. See tähendab, et ta jääb lihtsalt tundideks seisma, pseudokoomasse. Peale vaadates ei tundunud need mulle eriti põnevad konditsioonid, aga kohe kui ma sidusin nad isikuomadustega, tekkis küsimus, kas nad käituvad niimoodi just selle haiguse tõttu.

Nips! Esimeses osas on aastatejagu tegelaste arengut ilma tegelaste arengut näitamata. Tegelasi tutvustati järelikult väga tõhusalt.

Miks olustik nii huvitav on? Anime toimub lähitulevikus, nii et tehnoloogia pole mitte niivõrd ulmeline, kui innovaatiline. Muidugi, nagu ka Steins;Gate'is, on paljud asjad lahendatud maagia ja haldjatolmuga (monopoolid kukuvad taevast), aga laialdane geotähiste kasutamine ja kassikõrva-app on juba praegu täiesti mõeldavad. Taoline reaalsuse-fantaasia segamine ühte kompotti, nagu siin aset leiab, see kõditas mind kohtadest, mida tihti ei kõditata.

See oli siis enamjaolt esimese osa kohta. Jätkan hiljem ülejäänud anime huvitavatest kohtadest rääkimisega.
_________________
kono mama ni zutto shite hoshii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> anime Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: